7. februar 2020.


Dva i po meseca nakon što su Slavko Ćuruvija fondacija i 522 građanina uputili prijavu REM-u protiv Televizije Pink zbog dugotrajne i opasne kampanje protiv TV N1 i njenih urednika i novinara, Regulator je na svom sajtu objavio odluku Saveta da nema mesta pokretanju postupka.

Izvor: Slavko Ćuruvija fondacija

U šturom zapisniku sa sednice Saveta od 28. novembra 2019. konstatovano je da su „sednici pristupili“ predstavnici TV Pink, te da je nakon diskusije, zamenik predsednika Saveta predložio, a članovi Saveta jednoglasno doneli odluku da nema mesta pokretanju postupka. Od REM-a očekujemo da Fondaciji i svim građanima koji su poslali svoje prijave dostavi obrazloženu odluku, nakon koje ćemo iskoristiti sve pravne mogućnosti koje nam stoje na raspolaganju.

Podsetimo, Televizija Pink je u novembru 2019. godine, povodom prijema predsednika Srbije na lečenje na VMA, sprovela petodnevnu kampanju u okviru koje je za pogoršanje predsednikovog zdravlja optuživala Televiziju N1, programskog direktora Jugoslava Ćosića i novinara Miodraga Sovilja, koji je od predsednika pokušao da dobije odgovore na pitanja o umešanosti oca ministra Nebojše Stefanovića u aferu „Krušik“. Tokom pet dana, u jutarnjem programu i informativnim emisijama TV Pink smenjivali su se takozvani analitičari, urednici tabloida i visoki državni funkcioneri, koji su izgovarali besprizorne i neutemeljene optužbe na račun TV N1, Sovilja i Ćosića, optužujući ih za pokušaj ubistva predsednika Republike i posredno pozivajući na linč. Kampanja je u javnosti podsmešljivo nazvana „napad mobilnim telefonom“.

Donošenjem odluke da nema mesta pokretanju postupka REM se još jednom stavio u službu obračuna vladajuće stranke i njoj bliskih propagandinih glasila sa političkim neistomišljenicima, pa i sa kolegama novinarima, koji od nosilaca javnih funkcija pokušavaju da dobiju odgovore na pitanja o kojima javnost ima potrebu i pravo da bude obaveštena. Svojom odlukom REM poručuje da zloupotrebi nacionalnih frekvencija nema granica onda kada treba zastrašiti nezavisne medije i novinare, i direktno se uključuje u gušenje malobrojnih preživelih informativnih redakcija koje se trude da rade u javnom interesu.

Zakon o elektronskim medijima izričito propisuje obavezu Regulatora da se stara da programski sadržaj pružaoca medijske usluge ne sadrži informacije kojima se podstiče, na otvoren ili prikriven način, diskriminacija, mržnja ili nasilje zbog različitih profesionalnih ili ličnih ubeđenja i pretpostavljenih ličnih svojstava. REM-ov Pravilnik o zaštiti ljudskih prava u oblasti pružanja medijskih usluga obavezuje pružaoca medijskih usluga da obezbedi istinitost i potpunost informacija, odnosno verodostojnost i potpunost ideja i mišljenja koje objavljuje. U vestima i programima aktuelnosti nije dozvoljeno prikazivanje jednostranih napada na lice, niti vođenje dugotrajnih ili ponavljanih kampanja u vezi sa pojedinim licem, bez relevantnih novih podataka koji bi opravdali produženo ili ponovljeno izveštavanje o istoj ličnosti, događaju ili pojavi.

Sve ove odredbe Regulator je svojom odlukom suspendovao. Smatramo da je krajnje vreme da Savet REM-a počne da snosi posledice zbog štete koju proizvodi na medijskoj sceni Srbije i zbog ugrožavanja prava javnosti da bude nepristrasno i objektivno informisana o svim bitnim pitanjima u društvu. Za početak, Slavko Ćuruvija fondacija će o sramnoj odluci REM-a obavestiti sve relevantne međunarodne institucije i međunarodna tela u kojima je REM član.

Preuzmite PDF verziju saopštenja