Slavko Ćuruvija je 1998. godine osnovao magazin „Evropljanin“ koji i dalje važi za najkvalitetniji magazin koji je izlazio u Srbiji.

Hronologija događaja koji su obeležili sudbinu „Evropljanina“:

19. OKTOBAR 1998. GODINE
Na kioscima se pojavio 13. broj magazina „Evropljanin“ u kojem je objavljeno otvoreno pismo predsedniku Srbije Slobodanu Miloševiću „Šta je sledeće, Miloševiću“, koje potpisuju Aleksandar Tijanić i Slavko Ćuruvija.

20. OKTOBAR 1998. GODINE
Skupština Srbije po hitnom postupku usvaja Zakon o javnom informisanju koji predviđa oštre kazne za medije. Zakon je, kako su istakli poslanici SPS-a, JUL-a i SRS-a, donet iz „bezbednosnih razloga“ i njegova primena trebalo je da obezbedi „veću čvrstinu odbrane Savezne Republike Jugoslavije“.

23. OKTOBAR 1998. GODINE
Suđenje pred gradskim sudijom za prekršaje. Zahtev za pokretanje prekršajnog postupka protiv osnivača magazina „Evropljanin“ Slavka Ćuruvije, glavnog i odgovornog urednika Dragana Bujoševića, firme DT PRESS i direktora izdanja Ivana Tadića podneo je predsednik Patriotskog saveza Beograda Milorad Radević. U prijavi je navedeno da je u magazinu „Evropljanin” od 19. oktobra 1998. godine objavljen veći broj tekstova, ilustracija i fotografija, kojima se poziva na „nasilno rušenje ustavnog poretka, narušavanje teritorijalne celovitosti i nezavisnosti Republike Srbije i Savezne Republike Jugoslavije“. Nisu usvojene primedbe odbrane da je tužba po novom zakonu neosnovana jer je „Evropljanin“ odštampan i distribuiran pre nego što je taj zakon stupio na snagu.

24. OKTOBAR 1998. GODINE
U 23 sata završeno je celodnevno suđenje. Sudija za prekršaje Mirko Đorđević najavio je da će presudu dostaviti pismenim putem.

25. OKTOBAR 1998. GODINE
U ranim jutarnjim satima stiže pismena presuda gradskog sudije, po kojoj su osnivač, urednik, direktor i izdavač kažnjeni novčanom kaznom od 2.400.000 dinara (tada, 250.000 nemačkih maraka). Preduzeće i Ćuruvija po 800.000 dinara, Bujošević i Tadić po 400.000 dinara. Ostavljen je rok od 24 sata za plaćanje kazne, u suprotnom – zaprećeno je plenidbom imovine. U 20.30 časova u zgradu „Borbe“ utrčavaju ljudi koji se predstavljaju kao izvršitelji Opštine Stari grad. Veliki broj ljudi u civilu uz pratnju policije tera novinare iz redakcije „Dnevnog telegrafa” i „Evropljanina” i počinje popis stolova i opreme. U štampariji zbog njihovog nastojanja da zaplene 100.000 primeraka „Dnevnog telegrafa”, rotacija nije ni krenula. Službenici su celu noć iznosili tehničke uređaje i nameštaj iz redakcije.

26. OKTOBAR 1998. GODINE
Oko devet časova zaplenjen je inventar iz prostorija marketinga firme DT PRESS u Ulici Lole Ribara 35. Stolovi su procenjeni na 70, stolice na 50, a kompjuter na 1.500 dinara.