12. maj 2015.


 

Da li ste znali da agent koji prodaje reklamni prostor u regionalnom izdanju danskog dnevnog lista „Jilands posten“ može klijentu na mobilnom uređaju da pokaže kako je izgledao svaki oglas njegove firme u poslednjih 140 godina? Upravo je prenošenje takvih iskustava bila svrha studijske posete predstavnika lokalnih medija iz Srbije Danskoj, koju je u aprilu organizovala Fondacija Slavko Ćuruvija, uz podršku Ambasade Kraljevine Danske.

Poseta je organizovana u okviru projekta “Unapređenje medijskih sloboda u Srbiji”, među čijim je ciljevima  i razvoj ekonomske održivosti lokalnih medija u Srbiji.

„‘Jilands posten’, koji je osnovan kao regionalni medij, da bi tokom svoje duge istorije prerastao u list od nacionalnog značaja, digitalizovao je svoju celokupnu arhivu i u stanju je da demonstrira svoju posvećenost svakom oglašivaču. To ostavlja snažan utisak na njihove partnere“, objašnjava Miroslav Dragin, tehnički urednik „Kikindskih“ i jedan od učesnika posete.

U šestodnevnoj poseti Danskoj su, uz Dragina, bili i Vitomir Ognjanović, jedan od osnivača i direktor onlajn portala „Južne vesti“, i Dejan Miladinović, vlasnik i urednik kruševačkog nedeljnika „Grad“. Oni su u gradu Arhusu, odakle je „Jilands posten“, i Kopenhagenu, gde im je domaćin bila redakcija još jednog velikog danskog dnevnog lista „Politiken“, mogli da se upoznaju sa poslovnim modelima ovih medija i razvojem njihovih digitalnih platformi.

„To nisu iskustva koja se mogu bukvalno primeniti u Srbiji, ipak je Danska visokouređena zemlja. Međutim, bila je to prilika da vidimo kako su organizovane novine u Danskoj i na koji način su se oni izborili sa globalnim trendom smanjivanja štampanog tiraža i izazovima u kreiranju digitalnih izdanja. To je bilo veoma korisno, jer je reč o univerzalnim problemima sa kojima se srećemo i u malim redakcijama kao što su ‘Kikindske’. Pokazali su nam nov način razmišljanja i nešto čemu bi trebalo da težimo u budućnosti“, kaže Miroslav Dragin.