AV K
Vi

S L O
CURU A

Kursulina 7, 1. sprat
11000 Beograd, Srbija
J 3‘ ~ tel: + 381 11 344 97 58
office@slavkocuruvijafondacija.rs
www.slavkocuruvijafondacija.rs

Saopstenje za medije

REM se josS jednom stavio u sluzbu obrac¢una vladajuce
stranke i njoj bliskih glasila sa novinarima

Dva i po meseca nakon $to su Slavko Curuvija fondacija i 522 gradanina uputili prijavu REM-
u protiv Televizije Pink zbog dugotrajne i opasne kampanje protiv TV N1 i njenih urednika i
novinara, Regulator je na svom sajtu objavio odluku Saveta da nema mesta pokretanju
postupka.

U Sturom zapisniku sa sednice Saveta od 28. novembra 2019. konstatovano je da su ,sednici
pristupili“ predstavnici TV Pink, te da je nakon diskusije, zamenik predsednika Saveta
predlozio, a ¢lanovi Saveta jednoglasno doneli odluku da nema mesta pokretanju postupka.
Od REM-a ocekujemo da Fondaciji i svim gradanima koji su poslali svoje prijave dostavi
obrazloZzenu odluku, nakon koje ¢emo iskoristiti sve pravne mogucnosti koje nam stoje na
raspolaganju.

Podsetimo, Televizija Pink je u novembru 2019. godine, povodom prijema predsednika Srbije
na leCenje na VMA, sprovela petodnevnu kampanju u okviru koje je za pogorSanje
predsednikovog zdravlja optuZivala Televiziju N1, programskog direktora Jugoslava Cosi¢a i
novinara Miodraga Sovilja, koji je od predsednika pokuSao da dobije odgovore na pitanja o
umesSanosti oca ministra NebojSe Stefanovica u aferu ,Kru8ik“. Tokom pet dana, u jutarnjem
programu i informativnim emisijama TV Pink smenjivali su se takozvani analiti¢ari, urednici
tabloida i visoki drzavni funkcioneri, koji su izgovarali besprizorne i neutemeljene optuzbe na
radun TV N1, Sovilia i Cosi¢a, optuzujuéi ih za poku$aj ubistva predsednika Republike i
posredno pozivajuci na liné. Kampanja je u javnosti podsmesljivo nazvana ,napad mobilnim
telefonom®.

DonoSenjem odluke da nema mesta pokretanju postupka REM se jo$ jednom stavio u sluzbu
obraduna vladajue stranke i njoj bliskih propagandinih glasila sa politickim
neistomisljenicima, pa i sa kolegama novinarima, koji od nosilaca javnih funkcija pokusavaju
da dobiju odgovore na pitanja 0 kojima javnost ima potrebu i pravo da bude obavestena.
Svojom odlukom REM poruéuje da zloupotrebi nacionalnih frekvencija nema granica onda
kada treba zastrasSiti nezavisne medije i novinare, i direktno se uklju€uje u gusenje malobrojnih
prezivelih informativnih redakcija koje se trude da rade u javnom interesu.

Zakon o elektronskim medijima izriCito propisuje obavezu Regulatora da se stara da
programski sadrzaj pruzaoca medijske usluge ne sadrzi informacije kojima se podstice, na
otvoren ili prikriven nacin, diskriminacija, mrznja ili nasilje zbog razli€itih profesionalnih ili li¢nih
ubedenja i pretpostavljenih licnih svojstava. REM-ov Pravilnik o za$titi ljudskih prava u oblasti
pruzanja medijskih usluga obavezuje pruzaoca medijskih usluga da obezbedi istinitost i
potpunost informacija, odnosno verodostojnost i potpunost ideja i misljenja koje objavljuje. U
vestima i programima aktuelnosti nije dozvoljeno prikazivanje jednostranih napada na lice, niti
vodenje dugotrajnih ili ponavljanih kampanja u vezi sa pojedinim licem, bez relevantnih novih
podataka koji bi opravdali produzeno ili ponovljeno izveStavanje o istoj lichosti, dogadaju ili
pojavi.

Sve ove odredbe Regulator je svojom odlukom suspendovao. Smatramo da je krajnje vreme
da Savet REM-a poc¢ne da snosi posledice zbog Stete koju proizvodi na medijskoj sceni Srbije
i zbog ugrozavanja prava javnosti da bude nepristrasno i objektivho informisana o svim bitnim
pitanjima u drustvu. Za podetak, Slavko Curuvija fondacija ée o sramnoj odluci REM-a
obavestiti sve relevantne medunarodne institucije i medunarodna tela u kojima je REM ¢lan.


https://www.slavkocuruvijafondacija.rs/wp-content/uploads/2014/01/Prijava-REM-TV-Pink.pdf
https://www.slavkocuruvijafondacija.rs/wp-content/uploads/2014/01/Prijava-REM-TV-Pink.pdf
http://www.rem.rs/uploads/files/Zapisnici/Zapisnik%20sa%20211.%20redovn%D0%B5%20sednic%D0%B5%2028.11.2019..pdf
https://gradjaninastrazi.rs/n1/

